fredag 18 maj 2012

The Avengers

Har varit på bio idag, och sett en helt fantastisk film!! Som ni ser på rubriken och kanske förstår från bilden så är det "The Avengers" som jag pratar om. För er som inte vet så mycket om den så är filmen baserad på de fyra olika superhjältarna som de har gjort separata filmer om: The Hulk, Iron Man, Thor och Captain America, och som de nu har satt ihop alla till en film, så att de blir en superhjälte liga som heter "The Avengers".
Jag vet, jag vet!.. Filmen låter jätte töntig med alla superhjältar i en och väldigt förutsäg bar. Till stora delar så var filmen det också, men dem hade gjort det hela på sånt skönt sätt, och den var så himla rolig!! Alla karaktärerna har ju lite speciella drag, mest av alla Robert Downey Jr som spelar Iron Man (gud vad han är dryg!!), så kommentarerna och allt var helt hysteriskt roliga!! Jag höll typ på och skratta ihjäl mig på bion! Det var så roligt också och se hur de hade satt ihop de olika historierna till en film.
Så om ni har lust och skratta så borde ni verkligen kolla på denna film!! Haha, dock så är det ingen komedi, vilket jag kanske får den att låta, utan det är främst kommentarerna och den allmänna stämningen som bidrar till mitt hysteriska skratt. Dessutom så säger ju jag aldrig nej till lite bra action! En rekommendation är att man har sett alla individuella filmer, innan man kollar på denna, annars missar man nog en del utav det sköna med filmen.
Så här lägger jag upp en trailer på filmen:

Och här kommer även någonting annat roligt, som har med "The Avengers" att göra, men detta är en lite parodi på det hela. För att förklara det lite innan ni kollar på detta hysteriskt roliga klipp som är gjort av nigahiga, är att "The Avengers" är en serietidning sedan tidigare, och i denna serie är även Spiderman med i "The Avengers" han fick dock inte vara med i filmen, eftersom det inte är Marvel som har gjort den filmen.. Så att ni förstår vad nigahiga menar i detta klipp!
Kolla på den, för det är en sån underbar humor!!

1 kommentar:

  1. Ja... I don't know what to say. Men nigahiga var ju lite jul ;D haha garvade till lite där

    SvaraRadera